România a fost inclusă într-un nou traseu rutier
care va lega Ţările Baltice de Marea Neagră şi Grecia. Marian Vasile,
vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş s-a întâlnit, la Bruxelles,
cu iniţiatorii proiectului.
Vicepreşedintele CJT, Marian Vasile, s-a întors cu veşti bune de la
Bruxelles, unde a participat la reuniunea ţărilor care vor face parte
din proiectul Via Carpatia. Este vorba de o nouă reţea de autostrăzi,
care urmează să lege Ţările Baltice de Marea Neagră şi Grecia. Pe
teritorul României, acesta va străbate Vestul şi Sudul ţării, urmând să
intre pe la Oradea şi să iasă pe la Calafat. Drumul spre Constanţa
urmează să fie continuat pe coridorul Pan-European, care se află în curs
de realizare.
„Această cale rutieră se va suprapune în anumite locuri cu coridorul
Pan European 4, care se construieşte în România. Nu este un lucru rău.
Este o situaţie fericită, pentru că putem beneficia mai facil de
proiect. Autostrada care va lega zona de Nord a Europei de cea de Sud,
va însemna beneficii şi dezvoltare pe plan economic, turistic, schimburi
culturale şi cooperare transfrontalieră”, a declarat Marian Vasile.
În congresul de la Bruxelles s-a vorbit şi despre dezavantajele ţării
noastre, care are un mare minus în ceea ce priveşte infrastructura. Doar
o mică parte din coridorul Pan-European 4 este realizat în acest
moment.
„Este un proiect foarte importent şi ne-am dus să facem lobby pentru a
obţine finanţare europeană pentru acest proiect. Am susţinut acest
proiect, l-am prins în planificare şi executare. În zona noastră
lucrurile merg bine. Autostrada Arad-Timişoara este finalizat, urmează
Timişoara-Lugoj. Preşedintele CJT Hunedoara s-a angajat ca în doi ani să
realizeze autostrada până la Orăştie”, a mai spus Vasile.
Bifurcaţia din judeţul Timiş
Coridorul Via Carpatia se va despărţi pe teritoriul judeţului Timiş: o
parte urmează să meargă până la Marea Neagră, pe autostrada
Pan-Europeană 4 (Oradea - Arad - Timișoara - Lugoj - Deva - Sibiu -
Pitești - București - Constanța), iar cealalta va merge spre frontiera
româno-bulgară de la Calafat-Vidin (pe ruta Oradea - Arad - Timișoara -
Lugoj - Drobeta Turnu Severin - Calafat), urmând să ajungă în Bulgaria
peste noul pod care se construieşte peste Dunăre.
„Nu s-a discutat despte sume de bani, pentru că nu ştim pe ce tronsoane
primim finanţare. Luna viitoare vom merge în Polonia pentru a continua
să facem lobby”, a mai spus Marian Vasile.
Proiectul Via Carpatia a fost aprobat în anul 2006, când miniștrii de
transport din Polonia, Lituania, Slovacia și Ungaria au semnat o
declarație comună pentru extinderea reţelei trans-europene de transport
prin crearea unei rute mai scurte de-a lungul axei Nord-Sud care va
conecta cele patru state. Celor patru li s-au alăturat, în 2010,
România, Bulgaria şi Grecia.
Traseul Via Carpatia va începe în Lituania, la Marea Baltică, la
Kleipeda, traversează Kaunas, va continua în Polonia, pe ruta pe ruta
Bialystok - Lublin - Rzeszow, în Slovacia la Presov - Kosice și în
Ungaria prin Miskolc - Debrecen. Drumul spre Grecia continuă din
România, prin Bulgaria, pe la Sofia, şi se va termina la Salonic.
Sursa: adevarul.ro
Comments
Post a Comment