Skip to main content

Renault nu inchide fabrica Dacia de la Mioveni

Decizia Grupului Renault de a deschide o fabrica in orasul marocan Tanger unde se produc masini Dacia a ridicat multe semne de intrebare si a nascut o serie de speculatii. Multi s-au grabit sa arunce in piata informatii legate de o posibila inchidere a uzinei de la Mioveni, sustinand ca francezii si-ar dori o relocare totala in Maroc.Astazi, Jérôme Olive, directorul general al Automobile Dacia, a vorbit foarte clar despre motivele care au stat la baza hotararii francezilor de a investi in noi unitati de productie. El a explicat ca uzina Tanger a fost necesara dupa ce fabrica de la Mioveni, care produce 360.000 de vehicule pe an, a ajuns la “o dimensiune corecta”.


“Am decis sa facem o uzina in afara Romaniei pentru ca suntem convinsi ca uzinele dimensionate la 360.000 de vehicule pe an sunt la dimensiunea corecta. Dublarea uzinei din Romania ni s-a parut nerezonabila, deoarece s-ar fi creat probleme de organizare a muncii, de management, de ordin social. Dacia, si acesta a fost obiectivul nostru, a devenit o marca internationala. Toate marcile internationale din industria auto au capacitati de productie in afara tarii de origine”, a afirmat Jérôme Olive.

Tot astazi, directorul general al Automobile Dacia a pus capat speculatiilor legate de o posibila plecare a Grupului Renault din Romania. El a tinut sa precizeze ca firma franceza a investit, in ultimii ani, in tara noastra 2 miliarde de euro, iar in 2012 sunt programate proiecte in valoare de 250 de milioane de euro.” Iata inca un argument in plus pentru a opri delirul unora, nu s-au investit 250 de milioane de euro pentru a pleca. In 2012 am investit 250 de milioane de euro. Nu cunosc nicio alta companie care sa fi investit atat de mult “, a punctat directorul general al Automobile Dacia.

Comments