Nissan, partenerul de alianţă al celor de la
Renault, este, practic, furnizorul sistemului de tracţiune integrală de
pe Dacia Duster. Aşa încât era de aşteptat ca, la un moment dat,
japonezii să dorească acest SUV de succes şi în gama lor. Însă lucrurile
nu sunt aşa de simple.
Numele Duster
a devenit deja un fenomen global, iar succesul acestui SUV este unul
neaşteptat de mare, chiar şi pentru francezi. Dacă în Europa modelul se
vinde ca Dacia Duster, pe alte pieţe, cum ar fi America de Sud sau Asia, Duster poartă sigla Renault.
Însă nu trebuie omis faptul că sistemul 4x4 este de origine Nissan. Iar Nissan este o marcă mult mai cunoscută în India decât Renault. Aşa încât devine logic faptul că piaţa auto indiană este prima care va vedea apariţia unui Nissan Duster.
Deşi Renault Duster se vinde deja la indieni (ba chiar foarte bine, în septembrie fiind înregistrate peste 4.000 de exemplare comercializate), cei de la Nissan vor lansa în 2014 o versiune proprie a binecunoscutului SUV.
Este vorba, practic, despre continuarea unui program de sharing între Renault şi Nissan, demarat cu Renault Pulse bazat pe Micra, respectiv Renault Scala bazat pe Nissan Sunny. Numai că, în cazul lui Duster, lucrurile vor sta invers, Nissan urmând a se folosi de modelul făcut de francezi.
Faţă de Renault Duster, noul Nissan Duster va suferi modificări de design în partea frontală, pentru alinierea la imaginea de marcă a japonezilor. De asemenea, Duster-ul lui Nissan va miza pe o politică de preţuri mai reduse, lăsând modelul Renault Duster pentru clienţii mai pretenţioşi.
Deocamdată, nici un cuvânt despre eventuala comercializare a lui Nissan Duster şi pe alte pieţe decât cea indiană, dar un lucru e destul de clar: Europa va rămâne strict teritoriul Daciei Duster.
Însă nu trebuie omis faptul că sistemul 4x4 este de origine Nissan. Iar Nissan este o marcă mult mai cunoscută în India decât Renault. Aşa încât devine logic faptul că piaţa auto indiană este prima care va vedea apariţia unui Nissan Duster.
Deşi Renault Duster se vinde deja la indieni (ba chiar foarte bine, în septembrie fiind înregistrate peste 4.000 de exemplare comercializate), cei de la Nissan vor lansa în 2014 o versiune proprie a binecunoscutului SUV.
Este vorba, practic, despre continuarea unui program de sharing între Renault şi Nissan, demarat cu Renault Pulse bazat pe Micra, respectiv Renault Scala bazat pe Nissan Sunny. Numai că, în cazul lui Duster, lucrurile vor sta invers, Nissan urmând a se folosi de modelul făcut de francezi.
Faţă de Renault Duster, noul Nissan Duster va suferi modificări de design în partea frontală, pentru alinierea la imaginea de marcă a japonezilor. De asemenea, Duster-ul lui Nissan va miza pe o politică de preţuri mai reduse, lăsând modelul Renault Duster pentru clienţii mai pretenţioşi.
Deocamdată, nici un cuvânt despre eventuala comercializare a lui Nissan Duster şi pe alte pieţe decât cea indiană, dar un lucru e destul de clar: Europa va rămâne strict teritoriul Daciei Duster.
Comments
Post a Comment