Se pare ca Ministrul Mediului nu are destui bani, si vrea mai multi. Pentru asta face schimbare la taxa auto, unde de data aceasta vor fi taxate si autovehiculele de tip Euro 5, iar pentru cele deja prezente (Euro 4 - nonEuro) taxa va creste cu pana la 50%
Ministrul Mediului: "Avem nevoie de mai multi bani la Fondul de Mediu, pentru ca avem nevoie de investitii verzi".
Ministrul a mai precizat ca vor fi sprijiniti producatorii si cumparatorii de masini electrice sau hibrid, care nu vor fi taxate. "In plus lucram la implementarea unei facilitati pentru cei care produc vehicule electrice", a mai spus Laszlo Borbely. Ramane de vazut cu ce ajuta mediul motoarele V8 de 4-5.000 cmc care se gasesc pe cateva SUV-uri si limuzine premium puternice.
Ministrul Mediului: "Avem nevoie de mai multi bani la Fondul de Mediu, pentru ca avem nevoie de investitii verzi".
Astfel, taxa auto minima va fi de 91 de euro, pentru un autovehicul Euro 5, cu vechime de 2 ani si capacitatea cilindrica de 1.100 de centimetri cubi (cmc). Taxa maxima, de 32.000 de euro, va fi platita, conform Mediafax, pentru inmatricularea unei masini vechi de 20 de ani si cilindree de 3.200 cmc. Daca in ultimul caz majorarea este nesemnificativa, fata de anul in curs (taxa in vigoare fiind de 30.720 de euro), va creste cu pana la 50% taxa in cazul masinilor second-hand cel mai des comercializate: cele cu Euro 2 - Euro 4 si capacitate cilindrica 1.400 cmc - 2.000 cmc, chiar daca vechimea lor nu depaseste 1 an de zile!
Ministrul a mai precizat ca vor fi sprijiniti producatorii si cumparatorii de masini electrice sau hibrid, care nu vor fi taxate. "In plus lucram la implementarea unei facilitati pentru cei care produc vehicule electrice", a mai spus Laszlo Borbely. Ramane de vazut cu ce ajuta mediul motoarele V8 de 4-5.000 cmc care se gasesc pe cateva SUV-uri si limuzine premium puternice.
Source: Gandul - Taxa Auto 2011
Comments
Post a Comment